پاره پاره شدن ایران با پادشاهی او آغاز شد با ۱۸۹ همسر و ۱۴۴پسر
سرگرمی و تفریح و بازی و دانلود و آموزش

 
پاره پاره شدن ایران با پادشاهی او آغاز شد با ۱۸۹ همسر و ۱۴۴پسر
 
 
پاره پاره شدن ایران با پادشاهی او آغاز شد با ۱۸۹ همسر و ۱۴۴پسر  
 
 
 
 
   
 
 
    بعضی منابع تعداد همسران وی را ۱۸۹ همسر به همراه ۱۴۴ فرزند پسر ذکر کرده اند؛ از آنجا که تعداد فرزندان دختر برایش اهمیتی نداشته تعداد دخترانش در تاریخ ثبت نگردیده است...
   
   
 
 
     

بعضی منابع تعداد همسران وی را ۱۸۹ همسر به همراه ۱۴۴ فرزند پسر ذکر کرده اند؛ از آنجا که تعداد فرزندان دختر برایش اهمیتی نداشته تعداد دخترانش در تاریخ ثبت نگردیده است...

 

به گزارش خبرآنلاین، کتاب «حرمسرای خاقان فتحعلی شاه قاجار» نوشته لطف الله ترقی از سوی انتشارات دنیای کتاب روانه بازار نشر شد.

فتحعلی شاه قاجار دومین شاه از دودمان قاجار بود که به مدت ۳۶ سال و ۸ ماه فرمانروایی کرد. محل تولد فتحعلی شاه شهرستان دامغان است در کوچه ای که بموجب این تولد همچنان بنام کوچه مولود خانه مشهور عام می باشد. کریمخان زند پس از سرکوب شورش محمد حسن خان قاجار در شمال ایران دو پسر وی به نام های آغامحمدخان و حسینقلی خان را مورد لطف و نوازش خویش قرار داد. وی محمدخان را با خود به شیراز برد و حکومت دامغان را نیز به برادر دیگر حسینقلیخان سپرد.[نیازمند منبع] وی فرزند حسینقلی خان جهانسوز برادر جوانتر آغامحمدخان قاجار بود. فتحعلی شاه پس از کشته شدن عمویش آغامحمدخان به پادشاهی رسید. زیرا آغا محمد خان فرزندی نداشت.

 

نام اصلی فتحعلی شاه بابا خان بود ولی به هنگام تاجگذاری نام فتحعلی را که نام نیای خود فتحعلی خان قاجار بود برای خود برگزید. فتحعلی شاه در سالهای اول حکومت خود، به سرکوبی مخالفان مشغول شد. جنگ های ایران و روسیه در دوره قاجار که به جدا شدن سرزمینهای قفقاز از ایران انجامید در زمان این پادشاه رخ داد.

 

 

می توان گفت که روند پاره پاره شدن خاک ایران با پادشاهی او آغاز شد. تعداد زنان وی را متفاوت ذکر کرده اند. سرهنگ دروویل فرانسوی ۷۰۰ و سرهنگ استوارت که یک سال بعد از مرگ او به ایران آمده ۱۰۰ و بی نینگ ۸۰۰ و مادام دیولافوا ۷۰۰ و مارخام ۳۰۰ و سپهر بیش از هزار یاد کرده اند. بعضی منابع تعداد همسران وی را ۱۸۹ همسر به همراه ۱۴۴ فرزند پسر ذکر کرده اند.(از آنجا که تعداد فرزندان دختر برایش اهمیتی نداشته تعداد دخترانش در تاریخ ثبت نگردیده است) آغامحمدخان که خود ناتوان از زناشویی بود همواره برادرزادهٔ خود را ترغیب به ازدواج و آوردن فرزند می کرد و برای هر فرزند جدید به او پاداش می داد...

 

 

در بخشی از کتاب می خوانیم:

 

«...«طاووس خانم» که بعدها ملقب به «تاج الدوله» ی اصفهانی شد از گرجی زادگان مقیم اصفهان بود که در آن شهر در یک خانواده فقیر گرجی پا به عرصه حیات گذاشته بود. راه یافتن پریرخان گرجی به حرمسراهای پادشاهان و دولتمردان ایرانی از دوران صفویه آغاز شده بود. زمانی که «شاه عباس» به گرجستان لشکر کشید و آنجا را تصرف کرد، شصت هزار کنیز گرجی را با خود به ایران آورد.

 

در باب چگونگی آشنا شدن «فتحعلی شاه» با این دخترک گرجی، چنین نقل می شود که شاه در یکی از سفرهایش به اصفهان، دختر ده، یازده ساله ژنده پوشی را می بیند که صورتی زیبا، موهایی طلایی و چشمانی فیروزه ای رنگ دارد. این برخورد با دختر مورد نظر، احساسات شاه را به شدت دگرگون می کند. «فتحعلی شاه»، اسب خود را از رفتن باز می دارد و به یکی از خواجه سرایان دستور می دهد که ترتیب بردن دختر را به حرم شاهی بدهد.

 

شب وصل، بستر زفاف را بر تختی گوهر نشان می گسترند که «تخت خورشید» نام دارد. شاه قاجار به یاد آن دقایق شیرین همبستری با «طاووس خانم»، تصمیم می گیرد نام «تخت خورشید» را به «تخت طاووس» عوض کند. »

 

 

این ناشر همچنین دو جلدی «رضا شاه از تولد تا سلطنت» نوشته رضا نیازمند را منتشر کرده است. در این کتاب سرگذشت مفصل رضاشاه، از تولد تا سلطنت بررسی و گزارش شده است. کسی که از سرپرستی پدر و مادر بی بهره بود و کودکی و نوجوانی را در فقر و بی کسی گذرانیده و از هرزه گردی و تیله بازی در کوچه های خاکی سنگلج به جرگه مردان تاریخ ساز پیوست. سرباز ساده ای که در زمانی کمتر از ۵۲سال با حمایت امپراتوری بریتانیا به تخت سلطنت دست یافت. کتاب با توصیف الاشت، زادگاه رضاشاه و اشاره ای به اجداد رضا شاه در خدمت شاهان قاجار، آغاز می شود؛ سپس نویسنده با شرح چگونگی و زمان تولد او، وارد زندگی نامه رضاشاه می شود؛ همچنین با چگونگی به سلطنت رسیدن او از بستر رویدادهای تاریخی، مباحث را پی می گیرد. «استخدام در قزاقخانه، مشروطیت ایران و افسر شدن رضاخان، فتح تهران و خلع محمدعلی شاه، سلطنت احمدشاه و جنگ های رضاخان در آذربایجان، رضا شاه و جنگ با سپاهیان شاه مخلوع، رضاخان در جنگ های سالارالدوله، تاجگذاری احمدشاه و جنگ جهانی، رضاخان در کرمانشاه و همدان، افزایش نفوذ آلمان در ایران، کوشش نافرجام رضاخان برای کودتا، کودتای صغیر رضاخان، دوران او جنگ های میرزا کوچک خان، استعفای مشیرالدوله و روی کار آمدن سپهدار، کودتا و فتح تهران، رضاخان وزیر جنگ چهار دولت، جنگهای آذربایجان، سمیتقو و لاهوتی، داستان شیخ خزعل و ملوک الطوایفی در جنوب ایران، سردار سپه در مقام ریاست وزرا، جنبش جمهوریت، پایان ملوک الطوایفی در ایران، فعالیت برای خلع قاجاریه، مجلس موسسان، شروع سلطنت پهلوی و...» از جمله فصل های این کتاب است.

 
 
   
   



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








ارسال توسط اسماعیل عربی
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
بهداشت و سلامت
امکانات جانبی

پیج رنک